Tuesday, March 28, 2006

我記得以前中學上 IS 堂,我曾經問過我既 Miss:
「係咪所有野都可以歸類為氣體,液體或固體?」
「係。」
「咁火係乜?」
我唔記得佢點答我喇,但就係解我唔明囉。
今晚上堂提到火,另我諗返起呢個問題。
亞 Sir 話火係一個現象,係燃料、氧氣加熱能黎支持既。
咁即係根本唔歸類於氣體,液體或固體。
又係喎,閃電都歸唔到啦。

佢講火,仲講埋佢細個既頑皮野。
佢話喎,佢細個用好長既廁紙綁向天花果 d 消防花洒度,點火,走佬。
嘩...yik 成咁既。

3 Comments:

At 27/4/06 11:06, Anonymous Anonymous said...

火係能量既表現啊...

Conservation of energy states that the total amount of energy (including potential energy) in a closed system remains constant. In other words, energy can be converted from one form to another, but it cannot be created or destroyed. In modern physics, all forms of energy are exhibit mass, and all mass is a form of energy.

拋下書包先....

 
At 27/4/06 22:40, Blogger ccming said...

方你唔係 copy & paste 咩......

 
At 8/5/06 16:36, Anonymous Anonymous said...

copy & paste係要有技功啊, 易學難精呀

 

Post a Comment

<< Home